550 5.6.0 message considered spam

Fejl:
Mailen anses for at være spam og vil ikke blive sendt.

Løsning:
Du bedes kontrollere/afprøve følgende:

1. Kontroller om der ligger mails i udbakken. Typisk er det den ældste mail i udbakken som blokerer. Prøv at fjern denne og se om resten evt. kan sendes.

2. Er det et svar på en mail, du ikke kan sende, så prøv at slette modpartens tekst i dit svar (altså teksten under din signatur). Du kan/skal ikke svare på spam/uønsket post.

3. Forsøger du at videresende en mail, kan det skyldes at spamfilteret har skiftet mening siden du mailtog mailen og derfor kan mailen ikke videresendes.

4. Indeholder din mail (eller vedhæftede filer) henvisninger til hjemmesider (f.eks. "http://..."), så prøv at fjerne disse henvisning (dette gælder også mailadresser).

5. Indeholder din mail billeder, som du har fundet på nettet (gælder også smileys og baggrunds-tapet), kan et billede godt anses for at være spam, fordi en spammer har brugt netop dette billede i en større spam udsendelse. Det samme gælder for firma logoer m.v.
Bemærk også at nogle post programmer sætter et baggrunds billeder på alle mails som sendes.

6. Fodnoter kan også være et problem, nogle post programmer indsætter en fodnote, f.eks. "Sendt via min X enhed", Scannet med X antivirus" og lignende. Prøv at fjern denne signatur.

7. Endelig som en mere sjælden mulighed, kan det skyldes at dit postprogram er opsat til at svare på alle mails du modtager (modtager kvittering og læse kvittering). Vi tilråder at du de-aktiverer disse kvitteringer, da de kan være til stor gene. De fleste Microsoft produkter sender sådanne kvitteringer. Mail-kvitteringen er en skjult mail som du derfor ikke kan slette, men mailen kan stadig blokere.

Kan du stadig ikke sende
Du bedes gøre følgende i nævnte rækkefølge:

a) Send mailen som skaber problemer igen (vi modtager en kopi, hvis den anses for at være spam).
b) Kontakt postmaster på tlf. 80 80 25 00. Vi træffes mandag til fredag ml. 09.00-11.30 og igen ml. 12.30 og 16.00, fredag dog kun til 15.00.
c) Træffes vi ikke, så gentag fra punkt a) inden du ringer igen.

Server:
asmtp