MTA: Postkassen eller en mappe er fyldt op

Fejl:
En mail til din postkasse er blevet afvist, fordi en begrænsning er nået. Se mere herunder.

Løsning:
I den mail du har modtaget oplyser linien "Mailbox or Folder Quota" om fejlmeddelelsen skyldes din mailboks (mailbox) eller en mappe (folder). 

Næste linie "Quota Type" oplyser hvilken grænse din mailboks har nået.

Der arbejdes med følgende begreber:
1. "total bytes stored", betyder at der er for lidt plads i din mailboks.
2. "message size", betyder at mailen er større end "Maks. størrelse på indkomne mails" (en personlig indstilling i webmail).
3. "message count" betyder, at din mailboks allerede rummer det maksimale antal tilladte mails.

For at få mere plads er du nødt til at slette nogle mails i din mailboks eller gemme dem på din lokale pc.

Hvis du har adgang til webmail, skal du være opmærksom på, at indholdet i mapperne kan optage en del plads, og at disse mapper ikke kan tømmes via dit lokalemailprogram.
Du er derfor nødt til at logge ind i webmail og slette nogle mails i diverse mapper (bla. Kladde, Sendt, Papirkurv og de mapper du evt. selv har oprettet).

Check ligeledes om "Maks. størrelse på indkomne mails" er sat højt nok til, at mailen kan komme igennem til din mailboks.

Når du har gjort det, så kontakt afsenderen og bed vedkommende om at sende mailen igen.

Hvis mailen stadigvæk ikke kan være i din mailboks, bliver afsenderen nødt til at pakke de data, vedkommende ønsker at sende eller opdele mailen i flere mindre mails.

Bemærk: Denne information sender vi kun nogle få gange. Forbliver din mailboks fyldt modtager du ikke længere besked - ej heller afsendere.

Spørgsmål:
Spørgsmål vedr. denne fejlmeddelelse kan rettes til YouSee på tlf. 70 70 40 40