Hvorfor kan andre ikke skrive til mig?

Der kan være flere årsager:

TDCs server:

  • TDCs filter har afvist mailen på grund af indholdet. Læs mere om filteret.

TDCs webmail:

  • TDCs fælles spamfilter i webmail er aktiveret.
  • Dit personlige filter i webmail er aktiveret.
  • Din postkasse er opsat til at videresende al post.
  • Din postkasse videresender til en emailadresse, som ikke findes.
  • En regel flytter posten til en anden folder i webmail.
  • Emailadressen tilhører ikke dig. Check under indstillinger i webmail, om emailadressen tilhører dig.

Din PC:

  • Din virusscanner er opsat til at fjerne mails (f.eks. med bestemt typer vedhæftede filer).
  • Du har installeret AntiSpam software, som fjerner mailen, eller kræver at afsender godkender via et link.

Andet:

  • Mailen er måske forsinket (der kan gå op til 4 dage, før den leveres eller returnes, alt efter opsætning på afsenders mailserver).
  • Mailen er måske allerede sendt retur, men afsender har ikke læst denne bounce/mailer-daemon.
  • Mailen er måske allerede sendt retur. Afsender bedes checke alle punkter på denne side.
  • Har afsender sendt mailen?

Den nemmeste måde at teste al ovenstående på, er at du via webmail sender en mail til test@mail.dk

Du vil så modtage et autosvar. På den måde er der færre fejlkilder!