MTA: For mange mails i postkassen

Fejl:
Din mail er ikke blevet leveret, fordi modtageren har for mange mails i sin mailboks. Derfor sendes der automatisk en fejlmeddelelse til afsender, som gør opmærksom på at mailen ikke blev leveret.

Fejlen kan dog også skyldes;
1. en virus har sendt mailen
2. modtager har videresendt din mail til en emailadresse som fejler 

Løsning:

Hvis postkassen er fyldt
Du kan ikke gøre meget, med mindre du kender vedkommende og kan kontakte ham/hende på anden vis, ellers er du nødsaget til at vente til vedkommende har reduceret antallet af mails i sin mailboks.

Hvis du ikke har sendt til personen
Ved spredning af virus o.l., sendes emails som regel med falsk afsender adresse.
Hvis din emailadresse er blevet misbrugt til spredning af virus vil du modtage fejlmeddelelserne for de mails som ikke kan leveres.
I fejlmeddelelsen står emailadressen på den person emailen blev sendt til. Kender du ikke personen, så bør du kontrollere din pc for virus. En virus kan afsende mails med din emailadresse (ligesom enhver person kan skrive en anden afsender på en alm. papir kuvert og sende denne).
På http://tdc.dk/1221 kan du med det samme checke din pc for virus.
Hvis du ikke allerede har en sikkerhedspakke bør du overveje at anskaffe en sådan, se http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_bb_tlv_sp

Videresendelse
Hvis du har sendt en email og modtageren videresender sine emails til en anden emailadresse, kan du få en fejlmeddelelse, der informerer om at emailen ikke kunne leveres. I dette tilfælde er det videresendelses emailadressen som vises i fejlmeddelelsen (som du måske ikke kender). Dermed kan det være svært at gennemskue om en selv har afsendt den pågældende email eller om der er tale om en virus.