MTA: Fyldt postkasse

Fejl:
Den mail der blev sendt til modtageren (se hvem i original fejlmeddelelse) kunne ikke leveres. Derfor sendes der automatisk en fejlmeddelelse til afsender, som gør opmærksom på, at mailen ikke blev leveret (bemærk at mailadressen i original meddelelsen måske for dig er ukendt, fordi modtager har videresendt sine mails til en anden mailadresse).

Fejlen kan også skyldes;
1. at din mail var for stor.
2. en virus har sendt mailen.
3. modtager har videresendt din mail til en mailadresse som fejler.

Løsning:

Hvis din mail var for stor
Prøv at send en mail til vedkommende UDEN vedhæftede filer. Henvis modtager til at læse følgende hjemmeside, som forklarer, hvordan postkassen udvides og tømmes.
http://tele.dk/2872

Hvis du ikke har sendt til personen
Ved spredning af virus o.l., sendes mails som regel med falsk afsender adresse.
Hvis din mailadresse er blevet misbrugt til spredning af virus, vil du modtage fejlmeddelelserne for de mails, som ikke kan leveres.
I fejlmeddelelsen står mailadressen på den person mailen blev sendt til. Kender du ikke personen, så bør du kontrollere din pc for virus. En virus kan afsende mails med din mailadresse (ligesom enhver person kan skrive en anden afsender på en alm. papir kuvert og sende denne).
På http://tdc.dk/1221 kan du med det samme checke din pc for virus.
Hvis du ikke allerede har en sikkerhedspakke, bør du overveje at anskaffe en sådan, se http://privat.tdc.dk/internet/sikkerhed/

Videresendelse
Hvis du har sendt en mail og modtageren videresender sine mails til en anden mailadresse, kan du få en fejlmeddelelse, der informerer om at mailen ikke kunne leveres. I dette tilfælde er det videresendelses-mailadressen, der vises i fejlmeddelelsen (som du måske ikke kender). Dermed kan det være svært at gennemskue, om du selv har afsendt den pågældende mail eller om der er tale om en virus.

Ejer af postkassen
Er du ejer af den omtalte postkasse, så se venligst:
http://tele.dk/2872

Er du ikke ejer af postkassen, kan du henvise ejeren til denne side.